Для перевезення і зберігання інертних і технічних газів, а також газових сумішей використовуються в основному сталеві балони. Через специфіку такого товару, як газ, балони являють собою не тільки пакування багаторазового використання, але й оборотну тару. З цього газові балони потребують своєчасного ремонту, догляду та подальшого опосвідчення.
Навіщо це потрібно
Транспортування більшості технічних газів і їх сумішей пов’язана з великим ризиком. І це не тільки через отруйність, вибухонебезпечність або легко займистість деяких газів, а й того, що вони зберігаються в балонах під високим тиском. У такому положенні найменша несправність може спричинити собою серйозні наслідки. Своєчасний ремонт та опосвідчення є в такому випадку справою першорядної важливості.
Як відбувається ремонт та опосвідчення балонів для технічних газів
Періодичність перевірки стану газових балонів прописана в «Правилах будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском» і для різних газів цей період різний.
Сталеві балони для газів, в середовищі яких корозія відбувається швидше ніж 0,1 мм в рік, повинні бути опосвідченні не рідше, ніж один раз на два роки. А балони для газів, в яких корозійні процеси протікають повільніше 0,1 мм на рік, проходять опосвідчення не рідше одного разу на п’ять років.
Вимогами технічних умов і державних стандартів до експлуатації допускаються тільки балони, повна справність яких підтверджена випробуваннями. Перше таке випробування балони проходять на заводі виробнику, а надалі, через певний термін піддаються переопосвідченню, тобто проходять повну перевірку справності всіх деталей. Якщо балон втрачає необхідну міцність, він утилізується. Дрібні несправності усуваються і посудину повертають для подальшої експлуатації.
З більшістю балонів проводяться такі роботи:
- Ретельний огляд внутрішньої й зовнішньої поверхні. Наприклад, при виявленні перекосу або ослаблення насадки черевика (втрата стійкості у вертикальному положенні). Балон не допускається до подальшого опосвідчення і для продовження потрібна пересадка черевика.
- Для якіснішого дослідження балона, його ретельно відчищають. Звільняють від залишків газу і позбавляються від бруду та іржі струменем води під тиском, поки що випливає з посудини вода не буде чистою.
- Для видалення жирових забруднень використовується такі речовини як хладон, який є холодоагентом і розчинником, службовець знежирювачем, і дихлоретан, він є розчинником фарби й також знежирювачем.
- Перевірка маси й об’єму посудини. Балон зважується порожнім і наповненим водою. Оскільки щільність води близька до одиниці, то різниця мас показує обсяг судини.
- Гідравлічне випробування. Воно показує можливість стінок балона витримувати високі тиски на протязі тривалого терміну.
Для підтвердження повної несправності або можливості експлуатації після ремонту проводять додатковий огляд для виявлення певних дефектів. І з експлуатації вилучаються балони, в стінках яких присутні серйозні дефекти, такі як вм’ятини, тріщини й раковини з глибиною понад 10% від товщини стінки судини. З такими ушкодженнями посудину може не витримати високого тиску. Так само причиною виведення з експлуатації є вищербини, пошкодження і знос різьби горловини.
Не менш важливою частиною балона є вентиль. Він повинен бути в справному стані. При найменших неполадках, балон з таким вентилем не допускається до експлуатації до усунення несправності. Після ремонту, який вимагав розбору, вентиль так само проходить випробування, які повинні підтвердити його справність.
Для проведення необхідних заходів, ТОВ “ІНГАЗ” володіє всіма необхідними дозволами, а також має у своєму розпорядженні штатом фахівців, які пройшли спеціальне навчання і мають всі необхідні документи для виконуваних робіт.
Ми надаємо наступні послуги з огляду та ремонту газових балонів:
- зовнішній і внутрішній огляд;
- ремонт вентиля;
- заміна вентиля;
- зачистка балона;
- перевірка маси балона;
- місткісний виміри;
- гідравлічне випробовування;
- просушення;
- забарвлення;
- маркування.
Зробити замовлення або отримати додаткову інформацію можна, звернувшись до менеджерів ТОВ «ІНГАЗ».